» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
پروژه کودکان کار و خیابان رها 1393/10/17 دسته بندی : رشته علوم انسانی 1

دوران كودكي در رشد و سلامت كودكان وشكل‌گيري شخصيت آنان از اهميت فراواني برخوردار است و توجه به نيازها و حقوق اساسي آنان در اين سال‌هاي حساس، نقش مهمي در پرورش كودكاني توانمند و شايسته براي خود وجامعه‌اي كه سازندگان آينده آن هستند، ايفا مي‌كند. وجود آسيب‌ها و مشكلات اجتماعي در هرجامعه‌اي، كودكان را بيشتر از گروه‌هاي ديگر در معرض خطر قرار مي‌دهد و به رشد و سلامت آنان آسيب مي‌رساند.در كشور ما نيز، كودكان به دلايل مختلف (اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و...) با آسيب‌ها و مشكلات متعددي روبه‌رو هستند. كودكان كار و خيابان ازجمله كودكان در معرض آسيب هستند كه عمدتاً به دلايل اقتصادي، بيشترين وقت خود را 

موضوع:

پروژه کودکان کار و خیابان

فهرست مطالب

مقدمه :

کودکان کار

کودکان خيابان

ریشه یابی معضل «کودکان خیابانی»

رشد احساس مسئولیت برای اقدام 

حذف کار کودکان بخش جدای ناپذیری از دستور کار ILO است 

 ضرورت تشكيل بخش بهداشت جهاني شايسته...

مطالبات بخش بهداشت NGO

اقدامات انجام شده بخش بهداشت

ضرورت ايجاد بانك اطلاعات كودكان كار و خيابان:

اهداف بانك اطلاعات

برنامه‌هاي بانك اطلاعات كودكان كار و خيابان:

مهم ترين مشكلات كودكان كار و خيابان

پيشنهادهايي براي كاهش كار كودكان و كودكان كار

چگونه مى‌توان محيطى حمايتى براى کودکان کار فراهم کرد؟ 

● چه باید کرد؟

توصيه‌

نتیجه گیری :

منابع :

مقدمه :

دوران كودكي در رشد و سلامت كودكان وشكل‌گيري شخصيت آنان از اهميت فراواني برخوردار است و توجه به نيازها و حقوق اساسي آنان در اين سال‌هاي حساس، نقش مهمي در پرورش كودكاني توانمند و شايسته براي خود وجامعه‌اي كه سازندگان آينده آن هستند، ايفا مي‌كند. وجود آسيب‌ها و مشكلات اجتماعي در هرجامعه‌اي، كودكان را بيشتر از گروه‌هاي ديگر در معرض خطر قرار مي‌دهد و به رشد و سلامت آنان آسيب مي‌رساند.در كشور ما نيز، كودكان به دلايل مختلف (اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و...) با آسيب‌ها و مشكلات متعددي روبه‌رو هستند. كودكان كار و خيابان ازجمله كودكان در معرض آسيب هستند كه عمدتاً به دلايل اقتصادي، بيشترين وقت خود را در محيط‌هاي نا‌امن و پرمخاطرة خيابان مي‌گذرانند. اين كودكان، به‌ويژه دختران، بيشتر در معرض خطرات گوناگون قرار مي‌گيرند. براساس پژوهش‌هاي انجام شده در مورد وضعيت اين كودكان در كشور ما، آن‌ها از حقوق اوليه خود مثل آموزش، بهداشت، تغذيه مناسب و...محرومند و در همه زمينه‌هاي رشد (جسمي، ذهني، رواني و اجتماعي) با مشكلات فراواني مواجه هستند و از نارسايي‌هاي زيادي رنج مي‌برند. كودكان كار  و خيابان باوجود مشكلات متعددي كه آنان را در معرض خطر قرار مي‌دهد، از حمايت‌هاي آموزشي، بهداشتي، رواني و اجتماعي لازم برخودار نيستند و حتي بسياري از اين بچه‌ها كه دور از خانواده يا بدون خانواده يا بدسرپرست‌اند، از حمايت‌هاي خانوادگي نيز محرومند؛ در نتيجه بيشتر دچار مشكلاتو آسيب‌ها مي‌شوند.   

شناخت وضعيت، مشكلات و آسيب‌هاي اين كودكان، گردآوري آمار، اطلاعات و منابع گوناگون در مورد آنان، آشنايي با علل و عوامل ايجاد كنندة اين آسيب‌ها و افزايش آن‌ها، اولين گام در راه كمك‌رساني به اين كودكان و تلاش براي ايجاد تغييرات لازم در زندگي آنان به‌منظور بهره‌مندي  از حقوقشان است. كمبود اطلاعات و پراكندگي آن‌ها در ارتباط با كودكان در معرض آسيب به‌طور عام و كودكان كار و خيابان به‌طور خاص ازجمله موانعي مي‌باشد كه در راه برنامه‌‌ريزي و ساماندهي فعاليت‌هاي لازم براي رهايي آن‌ها از شرايط آسيب وجود دارد. شكل‌گيري بانك اطلاعات كودكان كار و خيابان مي‌تواند در اين زمينه، راه‌گشا باشد.


خرید و دانلود | 2,500 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :27
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط